رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

عربستان از روشی جدید برای افزایش زائران عمره مفرده رونمایی کرد

  • کد خبر: ۱۷۶۴۷۳
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
عربستان از روشی جدید برای افزایش زائران عمره مفرده رونمایی کرد
وزارت حج و عمره عربستان در تصمیمی جدید اعلام کرد: شهروندان عربستان سعودی می‌توانند از دوستان مسلمان خود در خارج از کشور برای انجام عمره با «ویزای دیدار شخصی» دعوت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد بر اساس تصمیم جدید این وزارتخانه، از این پس شهروندان سعودی می‌توانند از دوستان مسلمان خود در خارج از کشور برای سفر‌های زیارتی دعوت کنند.

این وزارتخانه افزود: روادید دیدار شخصی به صورت آنلاین صادر می‌شود و می‌تواند یک بار ورود یا چند بار ورود باشد.

با استفاده از روادید یادشده، زائران می‌توانند علاوه بر انجام مناسک عمره در مسجدالحرام مکه و بازدید از مسجدالنبی در مدینه منوره، به مقاصد مختلف گردشگری در کشور عربستان نیز سفر کنند.

روادید یادشده در صورت یک‌بار ورود ۹۰ روز اعتبار دارد، اما ویزای چند بار ورود به مدت یک سال اعتبار خواهد داشت.

یک بازدیدکننده با ویزای چند بار ورود می‌تواند با هر بازدید تا ۹۰ روز در عربستان بماند.

بر اساس این گزارش، روز جمعه گذشته ریاست حرمین شریفین آمادگی پذیرش اولین نمازگزاران موسم عمره امسال را اعلام کرد.

آغاز سفر عمره حداقل چند هفته پس از حج تعیین شده است تا زائران حج به خانه بازگردند و از ازدحام در اماکن مقدس و فرودگاه‌ها جلوگیری شود.

عربستان سعودی، بازدید از مکان‌های تاریخی و سایر مقاصد فرهنگی خود را با رونمایی از توسعه صنعت گردشگری به عنوان بخشی از برنامه استراتژیک چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان آغاز کرده است.

برنامه استراتژیک ۲۰۳۰ عربستان در سال ۲۰۱۶ عملیاتی شد.

هدف این برنامه کاهش اتکای این کشور به صادرات نفت و تنوع بخشیدن به اقتصاد آن از طریق توسعه و گسترش در صنایع و بخش‌های جدید است.

گردشگری بخش مهمی از این استراتژی است و سعودی‌ها قصد دارند تا سال ۲۰۳۰ عربستان سالانه ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده داشته باشد.

بر اساس این طرح، انتظار می‌رود صنعت گردشگری بیش از یک میلیون شغل برای نیروی کار این کشور ایجاد کند و در عین حال برای اقتصاد درآمدزایی داشته باشد.

رونق گسترده گردشگری مذهبی در شهر‌های مقدس مکه و مدینه نیز برنامه‌ریزی شده است و انتظار می‌رود تعداد زائران تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰ میلیون نفر افزایش یابد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->